Slušaj vest
Veličina Slova

Pre odluke o besplatnom javnom prevozu za sve od 1. januara 2025. godine, u okviru reforme javnog prevoza, cene karata su bile značajno smanjene, a za učenike i penzionere je vožnja bila potpuno besplatna, kao i noćni prevoz, koji je ranije koštao 150 dinara.

Javni prevoz, od 2022. godine do uvođenja besplatne usluge 1. januara 2025. godine,  putnici su koristili po znatno povoljnijim cenama u odnosu na prethodni sistem.

61976.jpg
beogradsada.rs

Pored toga što je u okviru reforme javnog prevoza za srednjoškolce i penzionere javni prevoz postao potpuno besplatan, za sve ostale Beograđane cene karata su bile višestruko umanjene.

61974.jpg
beograd.rs

Karta koju su Beograđani najviše koristili, za 90 minuta vožnje, koštala je 50 dinara (u prethodnom sistemu njena cena je bila 90 dinara), dok su mesečne karte čija se cena u zavisnosti od zone i kategorije kretala između 3.300 i 4.500 dinara, u sistemu pre uvođenja besplatnog javnog prevoza koštala je 2.200 za A i B zonu, odnosno 3.300 za obe zone.

Cene dnevnih i nedeljnih karata su takođe, bile znatno umanjene.

Stari sistem delio je Beograd na četiri zone javnog prevoza, u okviru kojih je postojalo čak sedam različitih tarifa po kojima su građanima naplaćivane karte. „Beograd plus" je uveo dve zone (A i B) i samo dve tarife - zonu A ili B (prva tarifa) i zonu A i B (druga tarifa). 

Dnevna karta je u starom sistemu koštala 250 dinara za zonu A, dok je u zoni C za nju trebalo izdvojiti 750 dinara. U okviru reforme javnog prevoza, prva je postala više nego duplo jeftinija i koštala je 120 dinara, dok je za zonu C bila nešto malo skuplja i koštala je 150 dinara, što je bilo čak 5 puta manje nego pre reforme javnog prevoza.

Sequence 01.00_00_20_17.Still001.jpg
beograd.rs


Pored pojeftinjenja svih karata, u javni prevoz u Beogradu se sve više ulaže, a gradski vozni park se kontinuirano podmlađuje. Potpuna kontrola vozila je poverena Operativno-kontrolnom centru Sekretarijata za javni prevoz Grada Beograda.

U okviru monitoringa je veoma značajna stavka i uvođenje informativnih tabli, pomoću kojih svaki putnik može da prati gde se nalazi vozilo i za koliko stiže na stajalište.

vcvdžc.jpg
beograd.rs


Aplikacija za javni gradski prevoz „Beograd Plus“ je dostupna svim korisnicima javnog prevoza u glavnom gradu od jula 2023. godine i omogućava uvid u čitav sistem javnog prevoza.

Beograd Plus 2 (1).jpg
beogradsad.rs

Aplikacija omogućava putnicima da se lako i brzo obaveste o tome gde su najbliže stanice, kao i koliko vremena je potrebno vozilu da stigne do stanice na kojoj čekaju. Time putnici dobiju one iste informacije za koje su morali ranije da pošalju SMS, samo sada bez čekanja i plaćanja.

Preko nje se mogla i platiti karta za vožnju do 1. januara 2025. godine, a značajna funkcija aplikacije „Beograd Plus“ je kontrola javnog prevoza koji je sada u rukama građana. Ona pruža mogućnost da se fotografiše i prijavi svaka nepravilnost u javnom prevozu.

„Do sada je vozilo bilo kog prevoznika pratio samo naš dispečerski centar, a od ovog trenutka ih prati i kontroliše ceo grad i svi Beograđani.”

Aleksandar Šapić, gradonačelnik Beograda

Podeli vest