Grad Beograd se od 2022. godine ubrzano razvija, naročito u pogledu infrastrukture.
U septembru 2024. godine, otvorena je nova glavna autobuska stanica na Novom Beogradu, počele su pripreme za izgradnju mosta i tunela koji će spojiti najudaljenije delove Beograda u okviru projekta „Mali metro“.
Mali metro menja saobraćajnu arhitekturu grada."
Radovi na „Malom metrou“ predstavljaju veliki građevinski poduhvat, koji do sada nije rađen kod nas. Kad bude završen, od Višnjičke ulice do centra Novog Beograda stizaće se za šest-sedam minuta, protok saobraćaja u centru grada biće manji za 14 odsto, a zagađenje smanjeno za 15 procenata.
Pored toga što je otvorena nova glavna autobuska stanica, obezbeđena su sredstva za realizaciju druge faze radova kojom će biti izgrađena stanična zgrada (rok za završetak je 2027. godina), a u planu je i izgradnja autobuske stanice „Jug“ na Autokomandi.
Projekat „Mali metro“ najveći je poduhvat u saobraćajnoj infrastrukturi Beograda u poslednjih nekoliko decenija, a nakon izgradnje Novog srpskog mosta sa novobeogradske strane biće formirana velika saobraćajna petlja, koja, između ostalog, podrazumeva i izgradnju pet kružnih tokova na Novom Beogradu.
Novi srpski most biće izgrađen na mestu Starog savskog mosta.
Izgradnjom Novog srpskog mosta, Beograd će dobiti most sa po dve saobraćajne trake sa obe strane, odvojenim šinskim delom za neometano odvijanje tramvajskog saobraćaja, biciklističke i pešačke staze.
Novim srpskim mostom, Beograd će dobiti potpuno novu, uređenu saobraćajnu infrastrukuru sa obe strane reke. Završetkom nove pristupne saobraćajnice na Novom Beogradu i izgradnjom velikog kružnog toka pred ulazak na Novi srpski most biće spojena tri nova kružna toka sa novobeogradske strane i formirana saobraćajnica koja će sa te strane reke spojiti sva četiri mosta.
Ulice Jurija Gagarina, Vladimira Popovića i Bulevar Nikole Tesle, postaju praktično jedinstven novi bulevar koji prolazi paralelno sa Savom i Dunavom i spaja sve mostove, što nema nijedan grad u Evropi. Ovim novim bulevarom Beograđani će moći da voze svoje automobile uz reke i imati mogućnost da, praktično, u poslednjem trenutku odluče preko kog će mosta preći u drugi deo grada (Most na Adi, Gazela, Novi srpski most, Brankov most).
Sa druge strane reke biće takođe formiran novi bulevar koji će spojiti sve mostove. Biće spojeni Bulevar Živojina Mišića koji se uliva u Savsku ulicu, ona u Bulevar Vudroa Vilsona, pa u Karađorđevu ulicu, nakon čega će Beograđani i sa ove strane reke moći do poslednjeg trenutka da biraju preko kog će mosta preći na Novi Beograd, što je takođe do sada bilo nezamislivo, jer nismo imali povezane mostove.
Izgradnjom Novog srpskog mosta, sa Novog Beograda do leve obale Dunava stizaće se brže nego metroom, zbog čega je ovaj projekat i nazvan „Mali metro“.
Projekat „Malog metroa“ pored izgradnje Novog srpskog mosta, podrazumeva i izgradnju tunela od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana. Tunel će biti dva kilometra ispod centra, imaće dve saobraćajne trake sa svake strane i praktično će povezati dva saobraćajno najudaljenija dela grada.
Sa početkom izgradnje mosta počeće istovremeno i izgradnja tunela.
Novi srpski most, biće završen do kraja 2026. ili početkom 2027. godine, kada će i tunel od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana biti pri kraju, rekao je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić sumirajući rezultate rada uprave Grada Beograda i svog rada od juna 2022. godine, na konferenciji za novinare, održanoj 31. decembra 2024. godine.
Od 29. septembra 2024. godine Beogradska autobuska stanica se nalazi u Bloku 42 na Novom Beogradu.
Nova lokacija Beogradske autobuske stanice omogućava brži i lakši pristup međugradskim i međunarodnim linijama, jer se nalazi u blizini auto-puteva.
Prostire se na 31 hiljadu kvadratnih metara, ima 65 perona, kao i prostor za odlaske i dolaske autobusa.
Svi oni koji kombinuju putovanja vozom i autobusom, upravo zbog ove lokacije mogu lako i brzo da prelaze sa jednog vida prevoza na drugi, a veliki broj linija javnog gradskog prevoza saobraća u blizini nove stanice.
Nova lokacija takođe je pristupačna za bicikliste i pešake, a obezbeđena parking-mesta, za razliku od stare autobuske stanice u Karađorđevoj ulici olakšavaju odlazak i dolazak.
Izmeštanje autobuske stanice deo je sveobuhvatnog saobraćajnog master plana za Beograd koji obuhvata i novu železničku stanicu, revitalizaciju aerodroma „Nikola Tesla" i izgradnju metro sistema.
U toku je i izgradnja autobuske stanice „Jug“ na Autokomandi koja će smanjiti dodatno kretanje autobusa kroz grad iz prigradskih opština i sa juga Srbije.
Radovi na rekonstrukciji zgrade Hitne pomoći, počeli su u maju 2024. godine. Modernizacija Zavoda za urgentnu medicinu, predstavlja ključnu investiciju koja će značajno poboljšati zdravstvenu zaštitu građana i uslove rada medicinskog osoblja.
Posle rekonstrukcije objekat Hitne pomoći biće znatno proširen, osavremenjen i energetski efikasan.
Hitna pomoć predstavlja prvi kontakt koji građani imaju sa zdravstvom, a ova investicija je od izuzetne važnosti jer će objekat Hitne pomoći biti kompletno rekonstruisan.
Železnička stanična zgrada „Beograd Centar“ otvorena je 20. oktobra 2023. godine, označavajući završetak najvažnije faze višedecenijskog projekta.
Nova zgrada stanice, kolokvijalno nazvana „Prokop“ po naselju koje se ovde nekada nalazilo, prostire se na površini većoj od 6.000 kvadratnih metara i jedan je od ključnih elemenata modernizacije železničke infrastrukture u Srbiji.
Ona se nalazi u okviru Beogradskog železničkog čvora, neposredno uz Bulevar Franšea d' Eperea, u prokopu između ovog pravca, Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića i Bulevara vojvode Putnika ispod Topčiderskog brda.
Radovi su prošli kroz više etapa. Izgradnja nove stanične zgrade je započeta u avgustu 2022. godine i završena je za 15 meseci.
„Prokop“ ima kapacitet da primi oko 1,2 miliona putnika godišnje. U planu je dalja modernizacija i proširenje kapaciteta stanice, uključujući radove na poslovnim zgradama i garaži, kao i izgradnju nove saobraćajnice koja će povezivati stanicu sa auto-putem Beograd-Niš.
Objekat je projektovan tako da zadovoljava najsavremenije standarde i potrebe putnika, uključujući pristupačnost osobama sa posebnim potrebama.