Od juna 2022. godine rekonstruisano je više od 500 ulica, izgrađeni su i uređeni vrtići i škole, parking-mesta i pijace.
Grad Beograd od juna 2022. godine radi na tome da smanji gužve u našem gradu, kako bi građani lakše dolazili do željenih lokacija, a u narednom periodu planirani su radovi u centru grada.
Saobraćajnim uređenjem jezgra Beograda, koje je gradonačelnik Aleksandar Šapić najavio krajem 2024. godine, centar glavnog grada uskoro će biti znatno protočniji.
U Ulici Dragoslava Jovanovića, kojoj je okrenut smer kretanja vozila je rešen problem zastoja ispred podzemne garaže.
Nakon što je obnovljen Trg Nikole Pašića, u planu su radovi na kružnom toku na ovom trgu. Izgradnjom novog kružnog toka konačno će biti jasno definisana jedna prometna raskrsnica na kojoj se skoro svakog dana dešavaju saobraćajni prekršaji. Novi kružni tok doprineće većoj bezbednosti učesnika u saobraćaju u samom centru grada, kao i boljem protoku svih vozila. Sa obe strane ulice se radi proširenje autobuskih stajališta.
Deo plana za rasterećenje saobraćajnica u centru grada je izgradnja kružnog toka na Trgu republike.
U skladu sa saobraćajnim rešenjima Vasina ulica postaje ponovo prohodna za sva vozila u oba smera, a urađeno je i taksi stajalište u ovoj ulici.
Zahvaljujući novom režimu saobraćaja u Vasinoj ulici korisnicima koji dolaze u centar grada će biti omogućeno direktno povezivanje preko Trga republike sa ulicama Dositejeva, Dobračina, Kneginje Ljubice, Studentski trg, Uzun Mirkova, Kralja Petra i Cara Uroša, kao i brži dolazak u zonu Kalemegdana.
U Uzun Mirkovoj ulici, završeno je proširenje taksi stajališta i postavljeni su novi semafori.
U planu je i uređenje prostora Bezistan, koji se nalazi u neposrednoj blizini Trga Nikole Pašića.
Izgrađen je novi kružni tok u Pop Lukinoj ulici, i završeni su radovi u Karađorđevoj ulici. U ovom delu grada stvoren je unutrašnji magistralni prsten koji će ubrzati saobraćaj i smanjiti gužve u centru grada. Sa Brankovog mosta skreće se desno u Karađorđevu, dok mali kružni tok u Pop Lukinoj ulici ubrzava saobraćaj. Proširena je Crnogorska ulica i na taj način je omogućeno skretanje desno u Karađorđevu.
Karađorđeva ulica sada ima četiri trake, a plan je da se naprave četiri trake i dalje ka Dorćolu i da to bude jedna transferzala, koja će građane sa Brankovog mosta do centra grada dovesti brže nego što je to sada slučaj kada se ide Terazijskim tunelom ili Prizrenskom ulicom.
U februaru 2025. godine najavljeno je i spajanje Karađorđeve sa Bulevarom Vudroa Vilsona, kao i završetak radova na kružnom toku koji spaja Bulevar Vudroa Vilsona i Bulevar vojvode Mišića.
Radovima na proširenju Bulevara Zorana Đinđića, pored lakše vožnje koja je omogućena sa po tri trake u oba smera, ovaj deo grada dobio je i nova parking-mesta.
Na kraju Bulevara Zorana Đinđića izgrađen je kružni tok, a proširena je i Ulica Nikole Dobrovića, koja umesto četiri, sada ima sedam saobraćajnih traka. Završeno je i proširenje Tošinog bunara, odnosno Egipatske do Gandijeve ulice. Čitava raskrsnica je proširena i napravljeno je pet traka, umesto dosadašnje tri.
U toku su radovi na proširenju Tošinog bunara. Biće omogućeno i dodatno skretanje na desno, u Ulicu Pariske Komune, kao i u Studentsku ulicu.
Gradonačelnik Aleksandar Šapić je na konferenciji za novinare 13. februara 2025. godine najavio novo idejno rešenje za raskrsnicu kod Studentskog grada.
U toku 2025. godine biće završena i idejna rešenja za Sarajevsku, Balkansku, Ulicu admirala Geprata, Nemanjinu i ulicu Kneza Miloša, a očekuje se da će radovi početi tokom 2025. godine.
Jedan od velikih infrastrukturnih projekata svakako su i potpuna rekonstrukcija i proširenje Višnjičke ulice i ulice Mije Kovačevića čime je značajno rasterećen saobraćaj i olakšan svakodnevni život stanovnika tog dela grada. Gradonačelnik Aleksandar Šapić istakao da je ovde prvi put primenjen primer rada koji je podrazumevao da se sinhronizovanim radom svih gradskih i republičkih službi i u istom vremenskom periodu završi rekonstrukcija uz što manje ugrožavanje svakodnevnog života Beograđana.
Radi se na saobraćajnom rasterećenju opština Rakovica i Voždovac. Rekonstruiše se vodovodna mreža u Drajzerovoj ulici, a nakon ovih radova, Drajzerova će biti proširena na tri trake, što će se isto dogoditi i sa delom Bulevara vojvode Mišića.
U planu su i radovi na tunelu od Autokomande do Senjaka. Tunel bi omogućio da se nakon prelaska Mosta na Adi desno skreće za Banovo brdo i Požešku ulicu, a levo za tunel koji „izlazi” ispod Autokomande.
Još jedno saobraćajno rešenje za ubrzavanje saobraćaja je i proširivanje stajališta za autobuse, a dobar primer su proširenja autobuskih stajališta sa obe strane ulice na Zelenom vencu.
Potez s Novog Beograda, preko Brankovog mosta ka Terazijskom tunelu sada će biti prohodniji i uštedeće vreme naročito u saobraćajnim špicevima tokom radnih dana.
Grad Beograd će izgradnjom dodatne niše koja se nalazi van ulice omogućiti da vozila javnog prevoza ne blokiraju ostali saobraćaj, a projekat proširivanja autobuskih stajališta kontinuirano se sprovodi širom grada.
Rekonstrukcija rešava najrazličitije probleme - kako gužve u saobraćaju zbog povećanog broja vozila, tako i zagađenje, nedostatak parkinga i dotrajale instalacije, a planovi su okrenuti budućnosti i još efikasnijim rešenjima ovih pitanja. Do sada je više od 500 ulica rekonstruisano, čime se značajano promenila saobraćajna slika našeg grada.
Gde god je to izvodljivo, nastavlja se proširivanje ulica i bulevara – „prokrvljuje“ se saobraćaj i prave autonomne trake za javni prevoz.
„Postavili smo novi standard u rekonstrukciji i uređivanju ulica i za godinu dana uradili smo preko 500 ulica na teritoriji čitavog Grada, prilikom radova nije bilo probijanja rokova i otvorili jednu novu eru proširenja bulevara i ulica, a Višnjička ulica je upravo najbolji primer toga."
Izvedena je rekonstrukcija važnih saobraćajnica, žila kucavica našeg grada - Bulevar Nikole Tesle, Bulevar Despota Stefana, Glavna ulica u Zemunu, Omladinskih brigada, Maksima Gorkog.
Plan Detaljne regulacije dela Bulevara Kralja Aleksandra iz 2009. godine je promenjen, tramvaji će ići do Ustaničke ulice, a od Ustaničke do Smederevskog puta bulevar će biti proširen sa po dve trake, bez tramvajske mreže.
U Mladenovcu su rekonstruisane bitne saobraćajnice, ulice Nikole Pašića, Vuka Karadžića, Janka Katića.
U Opštini Obrenovac su urađene ulice, Tamnavska i Knez Mihajlova, reč je o radovima u vrednosti od 150 miliona dinara.
U aprilu 2024. gradonačelnik Aleksandar Šapić je otvorio novoizgrađenu Tamnavsku ulicu u Obrenovcu. Završena je S33 saobraćajnica u centru grada koja povezuje autobusku stanicu i Centar za socijalni rad.
„Svima onima koji koriste ovaj deo Smederevskog puta pokušaćemo da koliko-toliko olakšamo svakodnevni život i da ga učinimo makar približno istim kakav je onima koji žive u centralnim gradskim opštinama,"
Pored toga što je izgrađena saobraćajnica Nova 47, koja predstavlja nastavak Šangajske ulice i novoizgrađenog nadvožnjaka u Batajnici, radovi su uključili i rekonstrukciju raskrsnice i Ulice pukovnika Milenka Pavlovića u dužini od oko 250 metara i dodavanje saobraćajne trake.
Na taj način će se spojiti Bulevar umetnosti sa Bulevarom Crvene armije.
Ovo je još jedan od kompleksnijih projekata za Grad Beograd, budući da ide ispod pruge, bez ugrožavanja železničkog saobraćaja i strateški je važan za saobraćaj na Novom Beogradu.
„Zanimljivo je da će ovo biti prvi bulevar koji će spojiti Savu i Dunav. Do sada u Beogradu nije postojala ulica koja povezuje naše dve reke“.
Povezivanjem ova dva velika bulevara rasteretiće se saobraćaj iz najprometnijih novobeogradskih ulica, Omladinskih brigada i Tošinog bunara.
U februaru 2025. godine završena je rekonstrukcija tri od planiranih pet zemunskih ulica: Beogradska, Dr Petra Markovića i Davidovićeva su kompletno modernizovane.
Predviđena je realizacija još nekoliko rešenja koja će i ulepšati grad i omogućiti građanima da lakše funkcionišu, ali i da uživaju u šetnjama novim ili rekonstruisanim pešačkim zonama. Jedna od njih je i nova pešačka zona i plato u Pariskoj ulici - pešačka zona od Kalemegdana do Terazija.
„Omogućićemo Beograđanima i onima koji dođu u naš grad da od Beogradskog pobednika, kroz čitav Kalemegdanski park, pa do Terazijske česme pešače neometano bez saobraćaja. To će naravno učiniti i da u ovom delu i vazduh bude nešto čistiji i da bude manje gužvi."
Infrastrukturnim planom predviđena je i rekonstrukcija Knez Mihailove ulice.
Na inicijativu gradskih vlasti u opštinama na teritoriji Beograda se rekonstruišu i grade predškolske i školske ustanove.
Grad Beograd, osim što je omogućio da svi vrtići na teritoriji grada budu besplatni, takođe ulaže i u njihovu rekonstrukciju i izgradnju na nekoliko lokacija, a u planu su i novi radovi u predškolskim ustanovama.
Do kraja 2025. godine biće završeno 8 novih vrtića čija je gradnja trenutno u toku, a završava se projektovanje i sva neophodna dokumentacija za 20 novih vrtića. Uz tri koja su završena to će biti 31 novi vrtić u Beogradu do 2027. godine.
Pored završenih vrtića u Bariču privode se kraju radovi na predškolskim ustanovama u Mladenovcu i Umčarima.
U naselju Braće Jerković na Voždovcu se trenutno gradi vrtić koji će se prostirati na 1.800 kvadrata i moći će da primi između 270 i 300 mališana.
U toku je i izgradnja vrtića u Borči, koji će se nalaziti u blizini novog Doma zdravlja na Paliluli. Takođe, u naselju Ovča se gradi obdanište koje će imati centralnu kuhinju za sve predškolske ustanove na levoj obali Dunava.
Adaptiran je i stari objekat u naselju Zuce koji je pretvoren u novi vrtić, čime je stvoren prostor za oko 50 dece.
U toku je i izgradnja vrtića u naselju Altina 2, površine oko 2200m², koji je predviđen za 270 mališana. Na Novom Beogradu u Bloku 62, gradi se objekat površine oko 2000 m², koji će moći da primi 270 dece podeljene u jaslene, vrtićke i pripremno-predškolske grupe.
Kada ovi planirani projekti budu završeni ukupno će biti oko 1.600 novih mesta u vrtićima.
Otvoreno je obdanište u Bariču, u kojem može da boravi oko 200 dece i jedno je od najvećih u gradu.
U toku su završni radovi na vrtiću u naselju Bataševo za 140 mališana, a paralelno u septembru 2024. godine je završen i adaptiran vrtić u Jagnjilu.
Roditelji iz Jagnjila više neće morati svoju decu da vode u obdanište u centralne vrtiće u Mladenovcu jer je u rekonstruisanom objektu Osnovne škole „Milica Milošević“, zvanično počeo sa radom novi vrtić „Pčelica“. Novootvoreni objekat ima tri vaspitne grupe sa 65 upisane dece. Gradi se vrtić u naselju Mladenovac Varoš, dok će se u naselju Umčari izvršiti adaptacija i prenamena stare škole u vrtić.
Pored toga što se ulaže u predškolske ustanove, Grad nastavlja rekonstrukciju osnovnih i srednjih škola.
U novobeogradskoj „OŠ Laza Kostić” završeni su radovi na uređenju i rekonstrukciji školskog dvorišta.
Grad je kompletno rekonstruisao i opremio Osnovnu školu „Svetislav Golubović Mitraljeta“ u Zemunu u koju je uloženo 340.746.000 dinara.
„Škola, umesto 2.700, sada ima 5.200 kvadrata, ima 22 učionice opšte i kabinetske nastave, specijalizovane učionice, distributivnu kuhinju sa trpezarijom, biblioteku sa čitaonicom, prostor za zubarsku ordinaciju i ambulantu, psihologa i pedagoga, lift za osobe sa invaliditetom, kao i potpuno novu fiskulturnu salu. Reč je o školi sa najvišim standardima i mislim da će ona biti na ponos ne samo Zemuna i Batajnice već i čitavog grada“, istakao je gradonačelnik Aleksandar Šapić, prilikom obilaska radova na ovom objektu.
Kompletno je obnovljena i Deveta beogradska gimnazija „Mihajlo Petrović Alas” na Novom Beogradu, koja je nakon šest decenija potpuno rekonstruisana i dograđena sa 2.500 kvadratnih metara.
„Možemo sa pravom da kažemo da danas ova škola apsolutno spada u jednu od najmodernijih u ovom delu Evrope. Siguran sam da će učenici koji je sada pohaćaju i koji će je pohađati u budućnosti zaista imati sve neophodne uslove da se pripreme za sve životne izazove koji ih čekaju posle završetka gimnazije. Ova škola obnovljena je tako da je dobijen veliki deo novog prostora. Sve je potpuno preuređeno, fiskulturna sala ima nove gabarite i najmoderniju opremu, a dobijen je i čitav niz dodatnih sadržaja koje učenici do sada nisu imali.“
Deveta beogradska gimnazija sada zauzima površinu od 6.669 kvadratnih metara, od čega je 2.500 dograđeno, dok je čitav preostali prostor obnovljen.
Početkom 2024. godine počeli su radovi na rekonstrukciji Gimnazije u Mladenovcu.
Radovi na rekonstrukciji gimnazije, koja je osnovana 1950. godine, obuhvataju zamenu fasadne stolarije i bravarije i termičku izolaciju fasadnih zidova, zamenu krova, oluka i gromobranske instalacije, termičku izolaciju plafona, saniranje svih zidova u prostorijama u objektu, molerske radove, lift, adaptaciju sanitarnih čvorova, zamenu podnih obloga, elektroenergetske, kao i radove na vodovodu i kanalizaciji. U ovom projektu Grad učestvuje sa 40 odsto sredstava sa Ministarstvom za javna ulaganja.
Radovi na potpunoj rekonstrukciji Osnovne škole „Oslobodioci Beograda” biće završeni u septembru 2025. godine, kada ova škola proslavlja 65 godina postojanja. Radovi su počeli u leto 2024. godine i teku prema planu i zadatim rokovima.
Renovirana je i OŠ „Jovan Popović” na Karaburmi. U zgradi mlađih razreda kompletno je urađen parket u sedam učionica, keramički radovi u holu zgrade, kao i u trpezariji i kuhinji.
Završili smo opremanje ove škole video-nadzorom i softverom koji prepoznaje vatreno i hladno oružje, a njime će biti pokriveno čitavo dvorište, svaki ugao i svaki ćošak škole.
U toku je rekonstrukcija Trgovačke škole, započeti su i radovi na rekonstrukciji OŠ „Oslobodioci Beograda“ i Sportske gimnazije, kao i rekonstrukcija krova na školama „Dule Karaklajić“ i „Dvadeseti oktobar“, kaoi cele fasade na školi „Milena Pavlović Barili“.
Uprava grada Beograda problem porasta broja automobila rešava kroz brojne projekte, jedan od njih je izgradnja novih parkinga kojom će grad dobiti 2.600 novih parking-mesta.
Beograđani će u garaži u Vlajkovićevoj imati na raspolaganju 284 parking-mesta. Gradi se garaža u Skerlićevoj, sa 356 novih parking-mesta, dok je podzemna garaža u Zemunu kod Hale „Pinki" završena, sa kapacitetom od 150 mesta.
Novobeogradski blokovi su dobili 440 novih parking-mesta. Novoizgrađena parking-mesta su u Evropskoj i Japanskoj ulici, u blokovima 61, 62, 63 i 64.
Nastavićemo da proširujemo saobraćajnice i obezbeđujemo nova parking-mesta na lokacijama gde je to moguće.
Završeno je i parkiralište „Vidin kapija" sa 80 mesta, gradi se parkiralište na Autokomandi sa 140 parking-mesta.
U Paunovoj ulici na Banjici, na GO Voždovac je u martu 2025. godine izgrađen parking-prostor sa 64 mesta, a radovi su završeni mesec dana pre roka.
U okviru rekonstrukcije pijace „Merkator'", izgrađena je i garaža sa 50 parking-mesta.
Takođe, izgradnjom posebnih niša za kontejnere oslobodiće se novi prostor za parking-mesta.
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić je istakao da je na Novom Beogradu krenula realizacija projekata sa Javnim komunalnim preduzećem „Gradska čistoća”.
„U pitanju je pravljenje posebnih niša za kontejnere, koji su dosad uglavnom stajali na parking-mestima. U samo prvih deset dana izgradnje niša za kontejnere, uspeli smo da obezbedimo 83 nova parking-mesta“; naveo je gradonačelnik Šapić.
Procena je, kako je istakao, da će na ovaj način biti obezbeđeno više od 1.000 novih parking-mesta u srpskoj prestonici.
Autobusko stajalište „Jug“ je nova infrastrukturna tačka koja se gradi kod Autokomande u Beogradu, namenjena za autobuski i međugradski saobraćaj.
Stajalište je projektovano da olakša dolazak i odlazak putnicima koji koriste autobuski prevoz, a u njegovom sklopu je planiran i parking za privatna vozila, kao i prostor za parkiranje autobusa.
Stajalište „Jug“ je strateški smešteno u blizini Autokomande i glavnih saobraćajnica, što omogućava lakši pristup Beogradu, posebno za putnike dolazeći iz jugoistočnih regiona. Time se olakšava dolazak i odlazak prema važnim punktovima kakvi su, recimo, Klinički centar i Nemanjina ulica.
Zbog preusmeravanja međugradskih autobusa na stajalište „Jug“, smanjuje se broj autobusa koji bi inače prolazili kroz centralne gradske ulice. Time se rešava veliki deo zagušenja saobraćaja na ključnim mestima poput Autokomande i Gazele, čime vozači dobijaju brži i efikasniji protok saobraćaja.
Od juna 2022. godine gradska uprava kontinuirano ulaže u pijace, a cilj Grada Beograda su bolji uslovi i za prodavce i za kupce.
Grad Beograd neprekidno radi na rekonstrukciji postojećih i izgradnji novih gradskih pijaca.
U oktobru 2023. godine je u potpunosti obnovljena i natkrivena pijaca u Borči na kojoj su postavljene i nove tezge i boksovi za izlaganje proizvoda. Rekonstrukcija pijace u Borči poboljšala je uslove kupovine za oko 40.000 sugrađana koliko ovde dolazi da pazari.
U toku su radovi na izgradnji modernih i uređenih pijaca i u Lazarevcu i Obrenovcu. Lazarevac dobija novu pijacu, trg, parking i podzemnu garažu, a po završetku radova ova beogradska opština dobiće izgled kakav dolikuje mestu u kom živi nešto više od 60.000 ljudi.
U opštini Obrenovac se gradi nova pijaca koja će imati dve zatvorene hale, a nalaziće se između Vuka Karadžića, Vojvode Mišića, Doma zdravlja i gradskog trga. U jednoj hali su predviđene tezge za zelenu pijacu, a u drugoj rashladne vitrine za mlečne proizvode. Nova pijaca donosi još jedno važno rešenje za Obrenovčane i njihove goste - podzemnu garažu, sa 75 parking-mesta.
U 2025. godini počinju i radovi na obnovi „Kalenić“ pijace. Rekonstrukcija jedne od najpopularnijih pijaca u gradu podrazumeva njenu podelu na četiri celine, a stanovnici Vračara, ali i celog Beograda uživaće u trgovini nakon završetka radova.
U izradi su projekti i za „Bajloni“ i pijacu u Mladenovcu.
Završena je i velika rekonstrukcija pijace „Stari merkator“ uz koju je napravljena i garaža sa 50 parking-mesta.
Izgrađen je i novi beogradski buvljak na Miljakovcu čime je Beograd dobio najmoderniju robnu pijacu u regionu na 12.000 kvadrata s natkrivenim platoom u kojoj je smešteno 230 novih modernih bokseva –tezgi i 60 novih lokala, ima 130 parking-mesta.
Vrednost radova na ovoj pijaci iznosi nešto više od 900 miliona dinara. Gradonačelnik Šapić je naglasio da je ovo velika stvar, pre svega za građane koji žive u ovom delu grada, ali i za Grad Beograd jer naš grad zaslužuje jednu dostojanstvenu i uređenu „buvlju pijacu” odnosno otvoreni tržni centar.
U planu su i projekti za uređenje pijace „Đeram” i pijace na Banovom brdu. Naredni projekti JKP „Beogradske pijace“ su pijaca „Zemun“ koja je deo starog jezgra Zemuna, na kojoj će biti postavljena nadstrešnica, i izgrađen nov gastro blok.
U toku su radovi na uređenju platoa ispred Hrama Svetog Save, u okviru kojih se radi i na projektu podzemne garaže u Skrelićevoj ulici, a završena je rekonstrukcija Trga Nikole Pašića.
Jedna od najpopularnijih beogradskih lokacija, plato ispred Hrama Svetog Save dobiće nov, uređen izgled, a posetiocima će, po završetku radova, biti dostupna parking-mesta u podzemnoj garaži u Skerlićevoj ulici. Prilikom uređivanja prostora ispred Hrama Svetog Save biće zasađeno između 400 i 500 novih sadnica, a koristiće se prirodni i kvalitetni materijali, poput kamena. Park ispred Hrama biće rekonstruisan u skladu sa celim ambijentom, kako bi zadržao svoju autentičnost.
Krajem 2024. godine završena je rekonstrukcija Trga Nikole Pašića koja je obuhvatala niz radova sa ciljem unapređenja urbanog prostora grada i negovanja spomeničke kulture.
Radovi su pored izrade nove fontane od kamena uključili i rekonstrukciju hidrotehničkih i elektroenergetskih instalacija, modernizaciju javne rasvete sa LED tehnologijom i postavljanje novog urbanog mobilijara.
Nakon završetka izgradnje podzemne garaže „Pinki" u Zemunu, plato ispred Sportskog centra „Pinki” je uređen postavljanjem urbanog mobilijara, a posađeno je i drveće, nisko rastinje i travnjak.
U svim delovima grada obnavljaju se ili se grade nove ambulante i domovi zdravlja, a u toku su i radovi na rekonstrukciji objekta Hitne pomoći sa ciljem da sugrađani dobiju moderne zdravstvene ustanove.
Briga o zdravlju Beograđana jedan je od prioriteta gradskih vlasti, stoga je veoma važno da u svim delovima grada postoje zdravstvene ustanove primarne zaštite.
Građani Barajeva su dobili modernu ambulantu u naselju Gaj, čime je za blizu pet hiljada građana omogućena brza i kvalitetna zdravstvena usluga u njihovom okruženju umesto u nekom udaljenom domu zdravlja.
„Posebno mi je drago što sam danas tu i što ova ambulanta tako izgleda, jer su ovo stvari koje su građanima prigradskih opština od najveće važnosti, naročito onima koji žive u Barajevu, Lazarevcu, Mladenovcu, u naseljima koja su relativno udaljena od domova zdravlja. Ovo je naselje u kojem živi gotovo pet hiljada ljudi. Oni praktično neće morati da idu u dom zdravlja, gde će se ujedno smanjiti i gužve. Naselja Lisović i Gaj su sada dobili svoju ambulantu“, istakao je gradonačelnik Šapić, prilikom obilaska novoizgrađene ambulante, u oktobru 2023. godine.
Ambulanta, površine 120 metara kvadratnih, ima pristupnu rampu za osobe sa invaliditetom, čekaonicu, dve ordinacije, sobu za intervencije i laboratoriju, pomoćne prostorije za osoblje, a pored redovnih pregleda biće organizovani i preventivni.
Vrednost objekta ambulante iznosi blizu 19 miliona dinara, a planirano je i da se u okviru prostora koji se nalazi neposredno ispred same zgrade postavi dečje igralište.
„Ovaj objekat izgrađen je sredstvima Opštine Barajevo. Zato smo 2022. godine i podizali budžet svim opštinama, posebno prigradskim. U Barajevu su urađene baš te suštinske i ključne stvari za svakodnevni život svakog građanina, a to su ambulanta, dom zdravlja, sportski tereni. Nedavno smo otvorili i Centar za smeštaj dece i omladine ometene u razvoju, koji je uradio Grad Beograd. Na ovom prelepom mestu, gde je kao da ste u srcu Šumadije, a ne na teritoriji Beograda, stiču se svi uslovi za jedan zaista prilično lep i kvalitetan život“, rekao je gradonačelnik Šapić prilikom posete opštini Barajevo.
Dijagnostički centar Doma zdravlja „Obrenovac” jedinstven je zdravstveni objekat, u koji je Opština uložila više od 200.000.000 dinara.
Završene su ambulante u selima mladenovačke opštine, u Kovačevcu i Jagnjilu, dok su u naseljima Rabrovac i Koraćica radovi u toku.
„Ambulante su izuzetno važne jer primarna zdravstvena zaštita čuva zdravlje svih građana. Pristalica sam većeg broja dobro opremljenih ambulanti nego jednog doma zdravlja koji nije svima u komšiluku. Moramo da rasteretimo zdravstvene ustanove, a to se najbolje radi otvaranjem ovakvih ambulanti. Potrudićemo se da pomognemo opštini i u opremanju ambulante“, istakao je gradonačelnik.
U narednom periodu očekuje se izgradnja i izmeštanje zoološkog vrta sa Kalemegdana na Adu Ciganliju. Odabrano je idejno rešenje za Beo Zoo Vrt na Adi Ciganliji, a sledeći korak je izrada kompletnog projekta.
Linijski park je jedan od najvećih infrastrukturnih projekata na uređenju Beograda koji će dodatno ozeleniti naše priobalje i otvoriti grad ka svojim rekama. Imaće 10 celina.
U planu je i dogradnja fiskulturne sale u Dobanovcima, u OŠ „Stevan Sremac“, rekonstrukcija dva objekta Klubova za penzionere, u Obrenovcu i Lazarevcu.
Zamenjeno je 10.000 neefikasnih i tehnološki neprikladnih svetiljki u javnom osvetljenju.
Obnovljeno je i šetalište „Lazaro Kardenas” na Novom Beogradu, koje je nastalo sedamdesetih godina prošlog veka, nakon osnivanja Bloka 45.
Smešteno je blizu reke Save, a do njega vode velike novobeogradske ulice, Gandijeva, Nehruova, Gagarinova i Ulica Omladinskih brigada. Povezuje Blokove 44, 45 i 70. Dužina od čak 4.5 kilometra i površina od 13 hektara, ovaj prostor čini impresivnim.
Pored toga, što je najduže, spada u jedno od najlepših beogradskih šetališta. Posetioce privlači blizina reke, kao i brojni sadržaji, od sportskih terena, dečjih igrališta, uređenih staza.
Beograd je napokon dobio i mesto na kojem počivaju kućni ljubimci. Potreba za grobljem kućnih ljubimaca u Beogradu je postojala već dugo i sada konačno njihovi vlasnici više ne moraju da ih sahranjuju na mestima koja za to nisu predviđena, poput parkova i šuma.
Groblje za kućne ljubimce je izgrađeno u Bloku 51, danas ima 839 mesta i prostire se na 1.000 kvadratnih metara.
Ovde se nalazi i vrt sećanja, ružičnjak, koji zauzima 200 kvadratnih metara, kao i prostor za zajedničko sahranjivanje.
Pored nedostatka adekvatnog mesta, problem sa kojim se Grad Beograd borio bilo je i nelegalno sahranjivanje, a izgradnja ovog groblja konačno je donela mesto gde vlasnici dostojno mogu da sahrane svoje voljene životinje.