Servisni centar Grada Beograda otvoren je 2023. godine kako bi građani na jednom telefonskom broju mogli da dobiju sve informacije od preduzeća čiji je osnivač Gradska uprava.
Ovaj centar, kakvim ne mogu da se pohvale ni gradovi koji su daleko ekonomski snažniji i uređeniji, osnovan je na inicijativu gradonačelnika Aleksandra Šapića, s ciljem kvalitetnije, efikasnije i brže komunikacije sa građanima.
„Ovo je revolucija u komunikaciji sa Beograđanima, pre svega revolucija u podizanju pripravnosti svih gradskih službi. Teško da će ubuduće moći da se provlače stvari koje su se do sada provlačile, moraće da se odgovori na sve razumne prijave i ukazivanja građana.”
Centar radi 24 časa dnevno, a broj telefona je 11 0 11. Na poziv se javlja operater koji građane dalje preusmerava na nadležnu službu.
Na jednom broju objedinjena su sva javna i komunalna preduzeća, gradski sekretarijati i inspekcije.
Od otvaranja, u martu 2023. godine do kraja 2024. godine je ostvareno više od dva miliona poziva Beograđana.
Gradonačelnik Aleksandar Šapić je prilikom obilaska servisnog centra podsetio da je ideju inicirao po uzoru na sličan centar, samo manjeg obima, koji je napravio u Opštini Novi Beograd dok je bio na čelu ove opštine.
Na jednom mestu se nalaze info-službe Komunalne milicije i inspekcije, „Infostan tehnologija”, „Gradskog stambenog”, „Parking servisa”, „Javnog osvetljenja”, javnog prevoza, „Beogradskog vodovoda i kanalizacije”, „Beogradskih elektrana”, „Gradske čistoće”, „Zelenila – Beograd”.
Ovaj način komunikacije sa građanima, podiže i pripravnosti svih gradskih preduzeća, a postoje jasna pravila kako građani prijavljuju problem koji imaju.
„Teško da će ubuduće moći da se provlače stvari koje su se do sada provlačile, moraće da se odgovori na sve razumne prijave i ukazivanja građana“, naglasio je gradonačelnik.
Otvaranjem Servisnog centra sa jedinstvenim kodnim brojem 11-0-11, Beograđani više ne moraju da razmišljaju o tome ko je za šta nadležan, čak će dobiti informaciju ko je nadležan ukoliko to nije Grad.
Pored komunikacije telefonom, svi građani imaju mogućnost da se jave porukom i na mejl adresu [email protected].
Takođe, na društvenoj mreži Iks (nekadašnji Tviter) građani mogu da zaprate profil @prijavi_problem i pišu o problemima u glavnom gradu.
Na ovom profilu mogu se pronaći i ažurirane informacije o kvarovima na vodovodnoj mreži u Beogradu, izmenama režima saobraćaja, ali i planiranim radovima „Zelenila – Beograd”.