Standardizacija vozila u javnom prevozu u Beogradu ima za cilj poboljšanje kvaliteta usluge, povećanje bezbednosti, smanjenje zagađenja i usklađivanje sa evropskim standardima.
Ovaj proces obuhvata tehničke, estetske i funkcionalne aspekte vozila, a sprovodi ga Sekretarijat za javni prevoz Grada Beograda u saradnji sa prevoznicima.
Svako vozilo u javnom prevozu Beograda mora da ima dupli GPS sistem, pravilno povezan, kako bi se znala njegova pozicija. U centru integrisanog sistema za monitoring je Operativno-kontrolni centar Sekretarijata za gradski prevoz Grada Beograda, a povezane su sve informativne table na stajalištima u gradu kao i aplikacija „Beograd Plus“.
Podaci o kretanju vozila se ažuriraju u skladu sa trenutnim stanjem na terenu, a u monitoring su uključeni i putnici kojima je omogućeno da prijave svaku nepravilnost ili kašnjenje, u realnom vremenu. Svako vozilo moraće da ima i zvučnik koji omogućava da se građani informišu na kojoj stanici se nalazi vozilo i koja je sledeća po redu. To je važno, pre svega, za slepe i slabovide, ali i za sve druge putnike.
Karte za vožnju su se do odluke o besplatnom javnom prevozu 1. januara 2025. godine mogle platiti elektronski - SMS-om, preko aplikacije „Beograd Plus“ ili kreditnom karticom, a kontrola naplate je bila olakšana.
Sva novija vozila koja ulaze u vozni park GSP-a opremljena su sigurnosnim kamerama.
STANDARDIZOVAN IZGLED I OPREMA
Sva vozila moraju biti vizuelno ujednačena, sa prepoznatljivim bojama i oznakama grada Beograda.
Prema odluci Skupštine grada od 7. oktobra 2024. godine, svi autobusi koji su prvi put registrovani pre 7. oktobra 2022. godine moraće da budu plave boje - nijanse koja je zastupljena na grbu Grada Beograda.
U vozila se ugrađuju zvučni i vizuelni sistemi. Informisanje putnika o stanicama putem zvučnika.