Сервисни центар Града Београда отворен је 2023. године како би грађани на једном телефонском броју могли да добију све информације од предузећа чији је оснивач Градска управа.
Овај центар, каквим не могу да се похвале ни градови који су далеко економски снажнији и уређенији, основан је на иницијативу градоначелника Александра Шапића, с циљем квалитетније, ефикасније и брже комуникације са грађанима.
„Ово је револуција у комуникацији са Београђанима, пре свега револуција у подизању приправности свих градских служби. Тешко да ће убудуће моћи да се провлаче ствари које су се до сада провлачиле, мораће да се одговори на све разумне пријаве и указивања грађана.”
Центар ради 24 часа дневно, а број телефона је 11 0 11. На позив се јавља оператер који грађане даље преусмерава на надлежну службу.
На једном броју обједињена су сва јавна и комунална предузећа, градски секретаријати и инспекције.
Од отварања, у марту 2023. године до краја 2024. године је остварено више од два милиона позива Београђана.
Градоначелник Александар Шапић је приликом обиласка сервисног центра подсетио да је идеју иницирао по узору на сличан центар, само мањег обима, који је направио у Општини Нови Београд док је био на челу ове општине.
На једном месту се налазе инфо-службе Комуналне милиције и инспекције, „Инфостан технологија”, „Градског стамбеног”, „Паркинг сервиса”, „Јавног осветљења”, јавног превоза, „Београдског водовода и канализације”, „Београдских електрана”, „Градске чистоће”, „Зеленила – Београд”.
Овај начин комуникације са грађанима, подиже и приправности свих градских предузећа, а постоје јасна правила како грађани пријављују проблем који имају.
„Тешко да ће убудуће моћи да се провлаче ствари које су се до сада провлачиле, мораће да се одговори на све разумне пријаве и указивања грађана“, нагласио је градоначелник.
Отварањем Сервисног центра са јединственим кодним бројем 11-0-11, Београђани више не морају да размишљају о томе ко је за шта надлежан, чак ће добити информацију ко је надлежан уколико то није Град.
Поред комуникације телефоном, сви грађани имају могућност да се јаве поруком и на мејл адресу [email protected].
Такође, на друштвеној мрежи Икс (некадашњи Твитер) грађани могу да запрате профил @prijavi_problem и пишу о проблемима у главном граду.
На овом профилу могу се пронаћи и ажуриране информације о кваровима на водоводној мрежи у Београду, изменама режима саобраћаја, али и планираним радовима „Зеленила – Београд”.