Слушај вест
Величина слова

Град Београд се од 2022. године убрзано развија, нарочито у погледу инфраструктуре.

У септембру 2024. године, отворена је нова главна аутобуска станица на Новом Београду, почеле су припреме за изградњу моста и тунела који ће спојити најудаљеније делове Београда у оквиру пројекта „Мали метро“.

Мали метро мења саобраћајну архитектуру града."

Градоначелник Александар Шапић

Радови на „Малом метроу“ представљају велики грађевински подухват, који до сада није рађен код нас. Кад буде завршен, од Вишњичке улице до центра Новог Београда стизаће се за шест-седам минута, проток саобраћаја у центру града биће мањи за 14 одсто, а загађење смањено за 15 процената.

Поред тога што је отворена нова главна аутобуска станица, обезбеђена су средства за реализацију друге фазе радова којом ће бити изграђена станична зграда (рок за завршетак је 2027. година), а у плану је и изградња аутобуске станице „Југ“ на Аутокоманди. 

Пројекат „Мали метро“ највећи је подухват у саобраћајној инфраструктури Београда у последњих неколико деценија, а након изградње Новог српског моста са новобеоградске стране биће формирана велика саобраћајна петља, која, између осталог, подразумева и изградњу пет кружних токова на Новом Београду.

Нови српски мост биће изграђен на месту Старог савског моста. 

Изградњом Новог српског моста, Београд ће добити мост са по две саобраћајне траке са обе стране, одвојеним шинским делом за неометано одвијање трамвајског саобраћаја, бициклистичке и пешачке стазе.

60925 (1).jpg
београдсад.рс

Новим српским мостом, Београд ће добити потпуно нову, уређену саобраћајну инфраструкуру са обе стране реке. Завршетком нове приступне саобраћајнице на Новом Београду и изградњом великог кружног тока пред улазак на Нови српски мост биће спојена три нова кружна тока са новобеоградске стране и формирана саобраћајница која ће са те стране реке спојити сва четири моста.

Улице Јурија Гагарина, Владимира Поповића и Булевар Николе Тесле, постају практично јединствен нови булевар који пролази паралелно са Савом и Дунавом и спаја све мостове, што нема ниједан град у Европи. Овим новим булеваром Београђани ће моћи да возе своје аутомобиле уз реке и имати могућност да, практично, у последњем тренутку одлуче преко ког ће моста прећи у други део града (Мост на Ади, Газела, Нови српски мост, Бранков мост).

image00006.jpg
београд.рс

Са друге стране реке биће такође формиран нови булевар који ће спојити све мостове. Биће спојени Булевар Живојина Мишића који се улива у Савску улицу, она у Булевар Вудроа Вилсона, па у Карађорђеву улицу, након чега ће Београђани и са ове стране реке моћи до последњег тренутка да бирају преко ког ће моста прећи на Нови Београд, што је такође до сада било незамисливо, јер нисмо имали повезане мостове.

Изградњом Новог српског моста, са Новог Београда до леве обале Дунава стизаће се брже него метроом, због чега је овај пројекат и назван „Мали метро“.

Пројекат „Малог метроа“ поред изградње Новог српског моста, подразумева и изградњу тунела од Економског факултета до Булевара деспота Стефана. Тунел ће бити два километра испод центра, имаће две саобраћајне траке са сваке стране и практично ће повезати два саобраћајно најудаљенија дела града. 

Са почетком изградње моста почеће истовремено и изградња тунела.

„Ово је један од најважнијих, ако не и најважнији саобраћајни пројекат у Београду у последњих неколико деценија. Зашто? Прво зато што за 13–14 процената растерећује у саобраћајном смислу центар града, затим процена је да више од петнаест одсто смањује загађење у центру града јер ће саобраћај да се одвија два километра испод земље, а најважније је што саобраћајно спаја два најудаљенија дела града.”

Александар Шапић, градоначелник Града Београда у мају 2024. године обилазећи локацију у Деспота Стефана

Нови српски мост, биће завршен до краја 2026. или почетком 2027. године, када ће и тунел од Економског факултета до Булевара деспота Стефана бити при крају, рекао је градоначелник Београда Александар Шапић сумирајући резултате рада управе Града Београда и свог рада од јуна 2022. године, на конференцији за новинаре, одржаној 31. децембра 2024. године.

Од 29. септембра 2024. године Београдска аутобуска станица се налази у Блоку 42 на Новом Београду. 

Нова локација Београдске аутобуске станице омогућава бржи и лакши приступ међуградским и међународним линијама, јер се налази у близини ауто-путева.

65637.jpg
београд.рс

Простире се на 31 хиљаду квадратних метара, има 65 перона, као и простор за одласке и доласке аутобуса. 

Сви они који комбинују путовања возом и аутобусом, управо због ове локације могу лако и брзо да прелазе са једног вида превоза на други, а велики број линија јавног градског превоза саобраћа у близини нове станице.

Нова локација такође је приступачна за бициклисте и пешаке, а обезбеђена паркинг-места, за разлику од старе аутобуске станице у Карађорђевој улици олакшавају одлазак и долазак.

„Ми се данас налазимо на простору који свима нама може да буде на понос, на месту које ће да опслужује читав град и које ће бити једна права ’саобраћајна капија’, не само Београда већ и читаве Србије“.

Градоначелник Александар Шапић на отварању Београдске аутобуске станице

Измештање аутобуске станице део је свеобухватног саобраћајног мастер плана за Београд који обухвата и нову железничку станицу, ревитализацију аеродрома „Никола Тесла" и изградњу метро система. 

У току је и изградња аутобуске станице „Југ“ на Аутокоманди којa ће смањити додатно кретање аутобуса кроз град из приградских општина и са југа Србије.

Радови на реконструкцији зграде Хитне помоћи, почели су у мају 2024. године. Модернизација Завода за ургентну медицину, представља кључну инвестицију која ће значајно побољшати здравствену заштиту грађана и услове рада медицинског особља.

60720.jpg
београд.рс

После реконструкције објекат Хитне помоћи биће знатно проширен, осавремењен и енергетски ефикасан.

Хитна помоћ представља први контакт који грађани имају са здравством, а ова инвестиција је од изузетне важности јер ће објекат Хитне помоћи бити комплетно реконструисан.

Железничка станична зграда „Београд Центар“ отворена је 20. октобра 2023. године, означавајући завршетак најважније фазе вишедеценијског пројекта.

Нова зграда станице, колоквијално названа „Прокоп“ по насељу које се овде некада налазило, простире се на површини већој од 6.000 квадратних метара и један је од кључних елемената модернизације железничке инфраструктуре у Србији.

064e6106335223ebd9ee26a265b962fb_7691156902.jpg
београд.рс

Она се налази у оквиру Београдског железничког чвора, непосредно уз Булевар Франшеа д' Епереа, у прокопу између овог правца, Булевара кнеза Александра Карађорђевића и Булевара војводе Путника испод Топчидерског брда.

Радови су прошли кроз више етапа. Изградња нове станичне зграде је започета у августу 2022. године и завршена је за 15 месеци.

adc733abd558f6e324551b8830aeb527_1524972738.jpg
београд.рс



„Прокоп“ има капацитет да прими око 1,2 милиона путника годишње. У плану је даља модернизација и проширење капацитета станице, укључујући радове на пословним зградама и гаражи, као и изградњу нове саобраћајнице која ће повезивати станицу са ауто-путем Београд-Ниш. 

Објекат је пројектован тако да задовољава најсавременије стандарде и потребе путника, укључујући приступачност особама са посебним потребама. 

Подели вест