Од јула 2022. године у Београду је реконструисано више од 500 улица, што представља значајан искорак ка побољшању квалитета живота грађана и функционалности саобраћаја.
Нема општине у којој нису обављени радови, а градоначелник Београда Александар Шапић истакао је да је циљ ових пројеката стварање модерне, уређене урбане средине која одговара потребама становника и будућим развојним плановима града.
У реконструкцији улица коришћене су најсавременије технологије, укључујући побољшање водоводне и канализационе мреже, увођење новог осветљења, као и изградњу бициклистичких и пешачких стаза.
Реконструкција Вишњичке улице на Карабурми завршена је пре предвиђеног рока, након чега је ова саобрађајница постала булевар, што је допринело великом растерећењу саобраћаја у овом делу града.
Реконструкција Вишњичке улице на Палилули је била један од најсложенијих подухвата када је реч о самом процесу рада јер овом саобраћајницом свакодневно пролази велики број возила. Ово је био главни разлог зашто је Град настојао да максимално скрати рок радова, како би грађани долазили што мање у стресне ситуације због застоја у саобраћају. Радови су обављани ноћу, викендима, ван шпица.
Вишњичка улица је била пример изузетног оптерећења јер је поред јако израженог саобраћаја, овај део града добио не само велике тржне центре већ и бројне нове становнике, а бројна „пресецања“ су успоравала саобраћај. Реконструкција ове улице је показала колико се ефикасно могу изводити изузетно комплексни пројекти.
„Веома сам срећан што смо овде, у Вишњичкој која је једна од можда најкомпликованијих улица, јер на њој на дневном нивоу пролази огроман број возила, извели радове а да нисмо угрозили свакодневни живот, што уопште није било лако.”
Вишњичка улица је најбољи пример како је могуће ширењем коловозних трака повећати проток саобраћаја у Београду.
На Новом Београду је проширено више улица, као што је вертикала у Булевару Зорана Ђинђића, од кружног тока до Студентске улице која је проширена за једну траку, од Студентске преко Тошиног бунара, Египатске, до улаза у Војвођанску улицу.
Улица Николе Добровића је проширена са четири траке на седам, а завршено је и проширење Тошиног бунара, односно Египатске улице до Гандијеве улице.
Решења се праве и за стари део града како би саобраћај био проточнији, проширена су стајалишта на Зеленом венцу. Карађорђева је учињена поново проходном, а у саобраћај, у оба смера се пушта и Васина улица.
Булевар Зорана Ђинђића је изузетно важна деоница од скоро шест километара, а радови до сада иду утврђеном динамиком и одвијају се без затварања саобраћаја.
И код продужетка Булевара Зорана Ђинђића примењени су исти принципи као и у реконструкцији Вишњичке улице. Где год је то могуће, шире се коловозне траке како би се повећао проток саобраћаја, па је тако проширен и стари део овог важног новобеоградског булевара.