Стандардизација возила у јавном превозу у Београду има за циљ побољшање квалитета услуге, повећање безбедности, смањење загађења и усклађивање са европским стандардима.
Овај процес обухвата техничке, естетске и функционалне аспекте возила, а спроводи га Секретаријат за јавни превоз Града Београда у сарадњи са превозницима.
Свако возило у јавном превозу Београда мора да има дупли ГПС систем, правилно повезан, како би се знала његова позиција. У центру интегрисаног система за мониторинг је Оперативно-контролни центар Секретаријата за градски превоз Града Београда, а повезане су све информативне табле на стајалиштима у граду као и апликација „Београд Плус“.
Подаци о кретању возила се ажурирају у складу са тренутним стањем на терену, а у мониторинг су укључени и путници којима је омогућено да пријаве сваку неправилност или кашњење, у реалном времену. Свако возило мораће да има и звучник који омогућава да се грађани информишу на којој станици се налази возило и која је следећа по реду. То је важно, пре свега, за слепе и слабовиде, али и за све друге путнике.
Карте за вожњу су се до одлуке о бесплатном јавном превозу 1. јануара 2025. године могле платити електронски - СМС-ом, преко апликације „Београд Плус“ или кредитном картицом, а контрола наплате је била олакшана.
Сва новија возила која улазе у возни парк ГСП-а опремљена су сигурносним камерама.
СТАНДАРДИЗОВАН ИЗГЛЕД И ОПРЕМА
Сва возила морају бити визуелно уједначена, са препознатљивим бојама и ознакама града Београда.
Према одлуци Скупштине града од 7. октобра 2024. године, сви аутобуси који су први пут регистровани пре 7. октобра 2022. године мораће да буду плаве боје - нијансе која је заступљена на грбу Града Београда.
У возила се уграђују звучни и визуелни системи. Информисање путника о станицама путем звучника.